Direct contact? Bel: 06 - 413 618 38

Home > Werkwijze

Werkwijze

M2C4 zal de opdracht altijd starten met het uitvoeren van een marketingscan voor zorgprofessionals en zal aan de hand hiervan de praktijkvoering analyseren. Deze marketingscan is opgebouwd uit vier basis marketingelementen (product, plaats, prijs en promotie), maar kan indien gewenst uitgebreid worden naar zeven elementen (personeel, psysical evidence en proces). Voorafgaand aan de analyse van deze marketingelementen zal M2C4 een aantal punten onderzoeken, de zgn. pre-care fase, die de samenhang van of tussen de verschillende elementen weergeeft. Dit zal in principe tijdens een kennismakingsgesprek besproken worden. Welke onderwerpen komen aan bod in de pre-care fase:

  • Uit welke instrumenten bestaat de marketingmix van de praktijk?
  • Welk marketinginstrument is op dit moment het belangrijkst?
  • Hoe verhoudt de marketingmix zich ten opzichte van de concurrentie?
  • Hoe kan de ideale balans gevonden worden tussen de verschillende marketinginstrumenten? 
  • Hoe wordt de samenhang in de marketingmix bewaakt?
  • Welke combinatie van marketingelementen is de gouden formule?

Als bovenstaande punten zijn onderzocht, zal M2C4 de marketingscan voor zorgprofessionals uitvoeren.

Marketingscan  Direct contact